Hello!
Welcome to my simple triple blog, i`m Maryam..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow


Tagboard!


My Post

Ask Me

Thanks Bear

Template 50%: Atin Tory
Editor:rilakuma
Help:
Satu sketsa di kelas PLKN
Tuesday 7 May 2013 | 09:46 | 1 comments


Assalamualaikum.





Cinta terbaik -music played-

Jujur saja ku takmampu hilangkan wajahmu dihatiku.
Meski malam mengganggu, hilangkan senyummu dimataku.
Ku sadari .. aku cinta padamu.

Meski ku bukan yang pertama dihatimu, tapi cintaku terbaik untukmu.
Meski ku bukan bintang dilangit tapi cinta ku yang terbaik.

Jujur saja u takmampu tuk pegi menjauh darimu,
Meski hatiku ragu kau tak disampingku setiap waktu, 
Ku sadari .. aku cinta padamu.

Meski ku bukan yang pertama dihatimu, tapi cintaku terbaik untukmu.
Meski ku bukan bintang dilangit tapi cintaku yang terbaik.




Dulu, sebelum aku pi PLKN la kan aku minat gila lagu ni. then, aku tulih la lirik lagu "cinta terbaik" ni dalam buku nota harian aku tuh. tulih bukan main lawa, siap dengan corak 'love' lagi tau. mentang mentang lagu cinta la kan.

Nak dijadikan cerita, satu hari, kelas aku adakan aktiviti berkumpulan dimana kami semua kena persembahkan satu lakonan bertemakan patriotik KUT. dan masa tu pulak aku yang dilantik sebagai ketua kumpulan jadi bidan terjun ja. 

Jadinya aku karang lah jalan cerita dalam buku nota tuh. karang punya karang dan jadi lah cerita nya even takberapa nak lawa la kan macam pengarah filem terkenal nuh tapi sekurang-kurangnya aku dah cuba. sampai member aku cakap aku kutip cerita ni dari novel la kan. hm tapi dia taktau yang aku ni jenih pompuan yang paling malaih nak baca buku. selepas tu, aku bagi lah group aku baca dengan jayanya. nak mintak persetujuan. tapi disebabkan kebodohan aku, tak pasal pasal aku malu kat situ. huhu

Sorang member aku pi bukak muka surat lain dan jumpak lirik lagu tuh. dan dan dan dia pi baca kuat-kuat lagu tu bagi semua orang dengar. dan lagi buat aku rasa malu tahap maksima macam nak sorok muka bawah selimut tu la kan, sebab member aku tu laki. bongok jer rasa masa tu. selamani, aku punya lah belagak gangster dengan depa. last-last dengan lirik lagu tuh, depa kata aku jiwang. malu hoih. ekceli aku nak jiwang ngan suami aku nanti ja. "(>.<)"

Masa aku karang cerita tu, aku memang takteringat dah dekat lirik lagu cinta terbaik yang aku tulih tu. yela, dua hari ja cikgu bagi masa untuk pikir jalan cerita. coih, mana nak sempat, pengarah filem cemerlang pun boleh gagal macam ni.  memang aku pakai hentam dalam buku yang aku selalu bawak tu ja lah. tapi kan, sebenarnya kan .. yang boleh buat aku teringat kisah ni sampai sekarang ni kan cuma member aku tu ja. okay aku mengaku aku rindu dia sangat sekarang ni.

Masa kat kem dulu, bagi aku dia la lelaki yang paling menghiburkan hati semua orang. perangai yang ala-ala comel la orang pumpuan selalu kata. dan dia ni macam spesies matang sebelum usia la. cepat bertindak untuk menyelamatkan keadaan. ehem, perfect kan laki macam ni? tapi kan, nak kata dia ni matang sangat tu tak jugak la, sebab kadang kadang macam budak darjah dua jugak. main banyak. -.-

Aku ingat lagi, masa buat persembahan haritu kan, time kawan aku sorang lagi lupa dialog+benda yg dia nak kena buat, member aku ni la yang jadi hero pi merapu buat cerita sendiri mentang-mentang la dia jadi watak utama masa tu kan. tapi takpa jadi lebih awesome. haha bila teringat balik kan, rasa macam nak ja cari doraemon even aku tau ia takpernah wujud pun. :|



#hmm semoga "dia" rasa apa yang aku rasa. rindu. amin.





Labels: , , , , , ,



Older Post | Newer Post