Hello!
Welcome to my simple triple blog, i`m Maryam..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow


Tagboard!


My Post

Ask Me

Thanks Bear

Template 50%: Atin Tory
Editor:rilakuma
Help:
Cintaku begitu mahal.
Tuesday 19 March 2013 | 16:04 | 0 comments


Assalamualaikum.


Awakk, sini lah. Saya nak story sikit nih. *muka sedih*


I taktau nak mulakan cerita ni dari mana, tapi I tak sanggup dah nak simpan sorang sorang. Huh!

Kisah ni mula sejak 'dia' masuk PLKN, dia daftar sebagai suka rela.  Aku sebagai pelatih TERPAKSA PLKN ni, memang kena daftar awal dari pelatih sukarela. So, disebabkan dia daftar lambat, kitaorang  pelatih TERPAKSA ni panggil dia 'budak baru' lah. Nak dijadikan cerita pulak, dia ditempatkan di kelas CV 04. Yes, he is my classmate.

Masa hari first dia masuk kelas, jujur aku cakap aku terpaku bila tengok mata dia. Subbahanallah. Punya lawa ciptaan Allah ni kan. Cukup sempurna. Bola mata hitam pekat. Bulu matanya lebat melentik! Ohh Allah, sungguh cantik ciptaanMu. Mukanya tampak suci. Ibarat alim ulamak. Tiada sikit cacat cela. Juga terdetik dihati, ingin mengenalinya lebih rapat. 

One day, secara kebetulan kami disatukan dalam satu kumpulan. Jyeahhh! time tu rasa suka lah jugak sikit sebab hasrat ku mungkin tercapai. Lepas pada tu, kami jadi kawan. Namun takterdetik sikit pun dihati ingin berkasih kasih dengan dia. Lagipun, saat tu dia suka dekat kawan aku. Yesss, aku memang nak tolong bagi mereka jadi kawan. But kawan aku reject dia mentah mentah sebab dia dah pun ada penghuni hati sendiri.

Cerita bermula disini, "nak tanya sesuatu boleh?" dia msg aku. "Tanya ja lah" Kami mula berbalas msg. "Dia ada bf dak lagi?" "Takdak. Oqang taksuka kaple kaple ni. Oqang suka berkawan ja" balasku jujur. Msg kami berlanjutan hingga lah dia mintak kaple dengan aku. Kawan tukar teman? Ohh mannnn! prinsip aku derrr. Aku nak campak prinsip aku kat mana? Tong sampah? Hoiy! hormat sikit ehh, lama benor aku jaga prinsip aku tu. Takpernah ada dalam kamus hidup aku bercinta dengan kawan. 

PLKN, hmm kem aku ni bukan nya baik sangat nak bagi pelatih pegang phone lama lama. So, aku sebagai pelatih berwibawa yang setia mengikut arahan telah menghantar phone pada tarikh yang ditetapkan Oleh sebab, takdak handphone kat tangan, kami mula lah berbalas surat. Banyak jugak surat dia kat aku. Dan aku masih simpan lagi. Ahh, macam tak percaya pulak aku boleh simpan kertas kertas tu. Ada satu surat yang dia pernah tulih, "jangan bagi kat sesiapa pun baca". Yess, aku ni jenis taat perintah. Dan aku memang takbagi sesiapa pun baca even kawan baik aku atau kawan sebelah katil aku kat kem tu.

Tapi, sampai lah satu saat, di mana aku perlu bagi keputusan yang muktamat pada dia. Ya lah, tak baik oo bagi orang tertunggu tunggu kita. Macam menyeksa batin dia. Saat tu, pada jam tu, malam tu, aku bukak surat dia satu persatu, aku bagi kawan aku baca, aku cerita segala galanya, aku mintak pendapat depa. Dan disaat tu lah terbongkar semua rahsia. I'm sorry aku takboleh kasi surat yang aku tulis dengan jawapan yang positive tu. Surat yang aku tulis dari rumah. Surat yang ada ayat berbunga bunga. Surat yang menenangkan jiwa. Surat memberi peluang padanya. Hmm .. aku takboleh kasi surat tu pada dia.

Jadi, aku create surat baru. Walau hatiku sakit bagai tertusuk sembilu. Bagai hatiku dicincang lumat. *overnya* Aku masih anggap dia kawan aku. Persahabatanku takkan terputus jika jasadku masih bernyawa. *auuchak! sayang mama.* Namun, setelah dia dapat jawapan yang negative, dia terus diam membisu. Sunyi sepi tanpa khabar berita. Tipulah kalau aku cakap aku taktunggu dia balas surat tu kan.

Perkara ini aku biarkan ia berlalu. Aku mula taknak ambil tahu tentang dia sejak aku mula dapat berita yang dia mula 'berkawan' dengan someone. Aku mula malas nak ambil kisah pasal dia. "Weh maryam, hang dengan 'dia' eh?" "Eh, dak ah. Bila masa pulak aku dengan 'dia' ni. Hishh hang dengar dari mana nih?" aku mula berdialog dengan member. "Dak lah, haritu aku ada dengaq pumpuan tu cakap .. maryam dengan 'dia' lah." "Ishh, dak lah. Aku kawan ja dengan dia" Aku terus blah, malas nak layan. Hmmm .. lagi aku tak ambil kisah, lagi aku sakit hati.

Lepas dua minggu kami tak contact, aku dah mula rasa selesa. Aku lebih enjoy dengan life aku. Tup tup! satu malam dia sent msg kat aku. Mamai agak nya. "Dia, orang mintak maaf. Orang takboleh lupakan dia. Semoga bahagia ek". Malam tu memang aku agak baran sikit. Sebab? Hmm sebab lelaki yang terlalu jujur atau lelaki terlalu durjana. Aku taktahu. *cerita di lain post, click sini* So, sebab terlalu rasa marah. Aku terus call. Tak ada mood nak rely msg. "Awat yang msg jadi sedih melampau nih?" aku mula bicara dalam nada masih bersahaja. Takkan nak marah, kan dia mintak maaf tadi. "takdak pa lah. letak phone." suara agak keras bunyinya. "laa .. cerita lah. Straight to the point kat senang. Oqang yang call kan. Bukan dia." Aku pun mula meninggikan suara sedikit. "Takdak pa laa .. letak la phone" seakan memujuk. "Ikut suka ah" Aku terus matikan talian. Ahhh! Geramnya masa tu. Senang hatinya dia suruh aku letak phone. Apa dia ingat bapak aku tokey maxis? Call dia just nak dengaq arahan dia suruh letak phone? Arghhh! memang aku maki berjabu lah malam tu. Dengan problem bertimbun timbun, dia pulak buat masalah.

"Dia takpayah lah tau. Sampai bila orang takpasti. Orang memang takboleh lupakan dia lagi. Diri orang memang selalu mengharap benda yang takmungkin orang dapat. Lebih baik orang lupakan ja walaupun perit sangat. Tapi semua tu just orang ja yang tanggung."

Wah wahh, msg dia, ayat mau tau lerr. Kalau kena dekat pumpuan lain, aku rasa la la tu jugak depa baik. La la tu jugak depa terima dia sebagai kekasih hati. Ayat takboleh syahdu lagi ke awak? :P

Nak tau apa aku balas? Jeng jeng jeng! *babak suspen konon*


"Takcukup lagi ka dia mainkan perasaan wirawati kat sini? Takpuaih hati lagi?" Perghhhh! ayat membunuh acttually. "Hati sapa lagi orang mainkan?" See, dia boleh balas macam takdak perasaan. Hey! ayat kau tu dah macam kau permainkan aku kau tau tak?! "Balik pikiaq sendiqi nah" Aku balas.

 "Macam ni lah, orang dah mula lupakan dia dan dah menyayangi orang lain. Tapi just takleh lupakan kenangan kita. Tu jaa. Orang takleh lupakan dia sepenuhnya. Dan sebab tu orang mintak maaf."

Hahaha hang buat aku gelak sampai terkentut kentut tahu? Kita tak pernah kaple pun, acena boleh ada kenangan nih? Hairan. Lepas msg dia yang tu, aku dah taktau apa yang aku balas. Tak ingat. Dan lepas pada tu, kami tak contact sehinggalah malam terakhir kami kat kem.

He say 'sorry' again. Sama macam dulu. Hanya dalam pesanan ringkas. Cena pun, aku dah maafkan dia. Dah pasti, aku takpandai berdendam nih. Lagipun, dia tetap kawan aku. Forever maybe. So, aku takmau lah bagi dia rasa bersalah sepanjang hidup dia. But aku salah pertimbangan. Now, aku yang susah. He still hope I'll accept him to be my lover. And, dia ada cakap, dulu dia terpaksa tipu kata dia dah mula lupakan aku hanya sebab time tu dia nampak aku tengah marah marah. Jyeahhhh terbaik wokkkss!

Sorry dear, I boleh anggap you sebagai kawan jaa. Takkan lebih. So, tolong lah jangan merayu lagi. You just akan sakitkan hati you sendiri jaa. You tak akan dapat apa apa jawapan dari I selain "kita hanya kawan". Please, I taksanggup lukakan you tapi jika satu hari nanti I terpaksa. I tetap akan buat. Please, jangan bagi I rasa bersalah seumur hidup I.



P/S : Biarkanlah waktu yang menjawab segala takdirku. I must be enjoy my life with happly. :)


Labels:



Older Post | Newer Post