Hello!
Welcome to my simple triple blog, i`m Maryam..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow


Tagboard!


My Post

Ask Me

Thanks Bear

Template 50%: Atin Tory
Editor:rilakuma
Help:
Aku redha dengan ketentuanMU ya Allah!
Thursday 21 March 2013 | 15:26 | 0 comments


Assalamualaikum.


: Ya sudahlah : #play

"Ketika mimpimu yang begitu indah, takpernah terwujud. Ya sudah lah!
Saat kau berlari, mengejar anganmu dan takpernah sampai. Ya sudah lah!"


"Apa pun yang terjadi, ku kan slalu ada untukmu,
Jangan lah kau bersedih, cause everythings gonna be okay!"


Whoaaaa! macam nak nangeh jaa. Memang kurung dalam bilik seminggu lah jawabnya. *betul ke? :P
Fuh Fuhhh! apa pun result aku kalini, aku tetap bersyukur. Memang padan dah dengan aku. Suka sangat main main. Selalu sangat curang dengan buku. Takmau dengaq cakap cegu. Ketegaq. Memang padan lah dengan muka aku ni.  Janji takdak failed! Janji result aku masih lawa. Err lawa ka? Ahh bersyukur apa ada. 


Walau wajahku tampak begitu tenang. Walau mukaku kelihatan ceria sekali. Namun kecewa tetap menapak dihati. Sapa tak kecewa woiy kalau result dia tak capai target! Sapa tak menyesai woiy dapat result cemeyy, kes main main time sekolah! Orang gila ja tak kecewa. Huh!


Dalam aku nak cari semangat untuk hidup, aku on facebook. Qamai yang update status yang mengagumkan.


"Alhamdulillah! terima kasih ya Allah."

"Berkat aku pi awai kut nih. :D"

"Lebih pada apa yang aku target! Alhamdulillah."


Wah wahh! seronoknya rasa bila dapat apa yang kita nak kan. Hm takpa lah result aku ni pun dah baik sangat dah untuk aku. Kan Allah yang bagi rezeki kat hamba hambaNya. Jadi aku patut bersyukur.


Aku scroll ke bawah. Tuppps! jumpak natang nih.


Semoga apa sahaja results yang adik-adik dapat, walau tanpa A, walau terkurang A diterima dengan mengatakan dalam hati "Inilah yang terbaik untuk saya".

Semoga ibu dan bapa raikan anak-anak walau apa pun result mereka, peluk lah mereka, bawa mereka makan malam dan bersama-sama "plan" masa depan mereka. Bukan semua yang tidak ada A atau sikit A tak akan berjaya.
Mungkin yang tak ada A inilah yang akan lebih berjaya dari mereka yang berderet A. Masalahnya exam ini cuma mengukur KEPANDAIAN "linguistic" dan "matematik" ada BANYAK lagi kecerdikkan atau intelligence yang ta dapat diukur dengan pensil dan kertas. Dan buat ibu dan makcik dan jiran tak usahlah bertanya atau membandingkan A anak-anak kita. A's is something BUT not everything.
Pada abad ke 21 ini menghafal fakta atau memberi jawapan yang BETUL TIDAK MEMADAI.. kerana itu boleh kita dapatkan di internet. Apa yang penting? 
1. Mencari jawapan kepada persoalan yang belum ditanya 2.Creativity (ini tidak dapat ditiru, jika anak-anak dilatih dengan bersifat CRITICAL dan KREATIF percayalah mereka akan berjaya) 
3.Menjadi orang yang mampu bergaul dengan semua tidak kira suasana dengan orang yang berlainan pandapat misalnya Mereka inilah yang akan berjaya dan akan membuat perubahan.


Sungguh memberi semangat, Kak. Kata kata nih aku dapat dari page kak Ainan Tasnim. Tika ku mahu jatuh terduduk, kau datang menyambut! Auchhh touching. Apa pun, terima kasih.


# Takdak slip SPM pun kita boleh hidup beb! Janji semangat mau ada. :D


Labels:



Older Post | Newer Post