Hello!
Welcome to my simple triple blog, i`m Maryam..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow


Tagboard!


My Post

Ask Me

Thanks Bear

Template 50%: Atin Tory
Editor:rilakuma
Help:
Nasib seorang yang ber-title ' FOREVER ALONE '
Saturday 30 June 2012 | 23:03 | 1 comments



Sometime aku rasa macam aku memang dicipta keseorangan. Forever alone. Hmm Tiada siapa disampingku. Tiada siapa memahami hidupku yang sepi. Aku Pasrah. Tapi mengapa ? mengapa aku tiada teman ? Ehh teman ? Tak ada ? Ohh no ! Aku memang tak perlukan teman lagi ketika ini. But why ? sebab aku tak mahu lah. Tak sampai masa lagi. Lagipun aku kan ada ramai kawan. :)

Ramai kawan ? Hey Maryam ! Bila kau susah, ada 'kawan' kau datang tolong ? Ada 'kawan' kau temankan kau ? Ada 'kawan' kau sudi dengar kau membebel ditelinga dia ? Ada kaaa ? Takdak kan ? Hmm Bila kau sedih, simsimi yang kau cari. Bila kau nangeh, bantal busuk kau jadi mangsa air mata kau. Bila geram, bear kau yang comel tu jadi mangsa tumbukan kau. Bila kau nak luah, aku ni. belog busuk nii jugak laa yang kau cari. Bila kau nak mengadu, selain tikar sejadah jadi tempat kau meraung Mak kau jugak la yang kau terhegeh hegeh mintak peluk. Bila sunyi, kucing kau yang sexy tu laa yang kau tergedik gedik cari mintak teman.So Mana 'kawan kawan' kau tuu ? Mana ?!

Wake up, Maryam. Wake up ! Selamani kau yang terhegeh hegeh mencari kawan. Ada kau fikir bila pulak turn 'kawan' nak mencari kau ? 

Hmm betul jugak. Bila depa ada masalah senang senang jaa depa mai cari aku kan. Cerita masalah ni, cerita masalah nu. Memang la aku takpernah rasa berat dengan masalah depa tu. Tapi secara taksedar nya aku terpengaruh dengan masalah depa tu. Aku asyik fikirkan masalah orang tanpa memikirkan masalah aku sendiri. Secara tak lansung bebanan kat kepala aku bertambah. Ehh aku baru sedar. Cis cisss !

Tapi aku tak sanggup la, biarkan kawan aku sedih sendirian. 

Hey ! Kau memang selalu pikir centu kan. Selalu pikirkan orang. Masalah orang ni la, orang nu la. Bila la masalah kau nak setle ni. Masalah orang ni tak setle lagi, Kau dah tambah masalah orang nu pulak. Kau nii memang bermasalah la maryam. Heyyyy ! 

Sudah sudah la tuu dengar masalah orang. Depa ada otak, pandai pandai lah depa nak setlekan masalah depa. Bila kau cerita masalah kau kat 'kawan' kau, depa bukan dengar sangat pun. Buat macam dengar tak dengar jaa.Bila kau ada problem. Kau yang call dulu kan. kan kan kan. Mengaku ja lahh. Hey aku boleh jamin lah. Time kau duk semangat luahkan perasaan kau tu, mesti 'kawan' kau letak phone kat tepi then dia buat benda lain. Tup tup dia cakap golllll ! Tu kalau lelaki laa. Kalau pumpuan. Adikk ! mana lipstik kakak. Hmm dahh lumrah 'kawan' yang kau ada semua nya tak boleh pakai.

Time kau senang, depa datang tergedik gedik ajak gi shopping. Terhegeh hegeh mintak kau dengar masalah depa. Bagi beban kat kau secara tak lansung. Kau kan jenis lurussss ! orang cakap kau dengar jaaaaa. Takqeti nak buat banyak benda dalam satu masa. Kau sedar tak yang depa duk ambik kesempatan atas diri kau. Upsss ! 

Bila kau tahu 'kawan' kau sakit. Kau la orang yang paling pulun nak pi tengok. Orang tak jemput pun. kau terkinja kinja nak pi  jugak. Konon nya nak suap makan. Cis. Mintak bapak kau hantar sebab takdak lesen lagik. Bapak kau pun hantarkan jugak even dia ada kerja belambak nak dibuat. Yaa laa. 'kawan' anak sakit. kesian kan anak sebenarnya duk meraung raung macam hilang anak even tak pernah beranak. Damn !

Tapi bila kau sakit, kau jugak la yang terhegeh hegeh msg kat 'kawan' kau tu kata kau tengah sakit.Apa kau dapat ? 'Ohh takecare ehhh. Makan ubat tau.' Tu saja. Tapi sebenarnya kau nak dia datang jenguk kau. Suap makan kau. Kalau tak boleh datang jenguk pun, call lah kan. Ni tak. Buat macam tak kesah lansung.

Erk. Maybe aku pun pernah buat centu kat kawan aku kud. aku ja tak perasan. Maybe depa nak balas dendam la kud.

Hey, kalau berkawan mana ada erti dendam. 

Lani kau rasa sunyi. Kau mendiamkan diri. Elehh aku tau laa kau tengah test 'kawan' mana yang akan cari kau dulu kan. Bila phone kau tetiba bunyik. Dalam diri kau duk berteka teki. Zenab ka ? Cik kiah ka ? Enon ka ? Last last, Mat tiga suku yang kau menyampah sangat tu la cari kau dulu. Kata nya rindu. Lastt last kau matikan terus phone kau yang hidup tu kan. 

Hmm. Maybe aku memang ditakdirkan forever alone kud.

No ! Kan ada Allah disisi. Kau tak pernah forever alone.

Aku memang ditakdirkan tiada kawan sejak azali kud.

No ! Ada. Tapi kau belum jumpa. :)



# Kata kata menyedapkan hati, menyedarkan diri, menasihati diri. Pstttt perasan dak yang aku banyak guna kau bahasa keyL dalam entry ni. Btw yang ter KeyL tuu kata hati. Yang loqhat tu aku sendiri. Ehh apa yang aku merapu nii. Upss. aku mengantuk agak nya. Damn !


Labels:



Older Post | Newer Post