Hello!
Welcome to my simple triple blog, i`m Maryam..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow


Tagboard!


My Post

Ask Me

Thanks Bear

Template 50%: Atin Tory
Editor:rilakuma
Help:
Istimewa untuk ibuku.
Sunday 13 May 2012 | 01:21 | 0 comments




Ketika aku jatuh. Kau datang menyapu luka ku.

Ketika aku sedih, Kau datang mengembirakan aku.

Ketika aku susah. Kau juga lah yang datang membantu.

Ketika aku sakit. Kau juga lah bersusah payah mencari ubat untuk ku.

Tiada seorang pun sahabat ku yang selamani aku puja, Datang kepada ku.


Hanyaa engkau seorang. Ohh Mama ku tercinta.


Tetapi ketika aku bahagia. Kau biarkan aku gembira bersama kawan ku.

Walau aku tahu kau juga turut bahagia.

Ketika aku ketawa, Kau tinggalkan aku bersama rakan ku.

Supaya aku bisa ketawa lama.

Ketika aku senang, Kau minta aku kongsi bersama sahabat yang aku sayang.

Kerna kau tahu, Aku akan gembira jika sahabat ku bahagia.



Ohh Indahnyaa hati mu Ibu.

Tidak pernah meminta balasan, Tidak pernah meminta penghargaan.

Tidak pernah mengeluh, tidak pernah bosan ..

Dengan telatah anak anak mu.

Engkau tabah mendidik ku.

Engkau sabar dengan kerenah ku.



Engkau ratu hati ku.



Aku bersalah. Aku berdosa. Aku derhaka.

Kini Aku sedar, Aku selalu bersama rakan ku. Aku kurang bersamamu, ummi.



Ketika aku jatuh, Panggilan MAK pasti terkeluar dari mulutku.

Walaupun engkau sering melarangku. Engkau sering meminta aku menyebut ALLAH.

Tapii .. Aku tetap tidak bisaa. Aku tetap menyebut MAK.

Memang aku sayangmu, momm.


Namun.. 


Bila aku gembira. Aku hanya panggil nama rakan ku.

Kali ini tidak menyebut MAK lagi. Bukan itu sahaja .. Aku juga melanggar arahanmu,

Jarang sekali aku mendengar cakap mu untuk menyebut Alhamdulillah.

Aku derhaka. Aku berdosa. Aku bersalah.



Maafkan aku ibuu.

Tiada lagi mak bagi aku selain CHE WA BINTI AHMAD


^^ Kak Sayang Mak Forever ^^

~ Kasih ibu tiada tandingiii ~




Older Post | Newer Post