Hello!
Welcome to my simple triple blog, i`m Maryam..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow


Tagboard!


My Post

Ask Me

Thanks Bear

Template 50%: Atin Tory
Editor:rilakuma
Help:
Kenangan yang takboleh dilupakan
Monday 16 April 2012 | 12:04 | 0 comments




Isnin, 16Apill2012, Saya takpergi sekolah kerana kepala seperti mahu pecah.



okay takmau cerita pasal tuu pun.


............


Belajar sorang sorang amat membosankan. meletihkan. Dan yang paling berat. Stadi sorang sorang otak kurang berfungsi. -,-



okay sudah. Nanti orang kata 'bajet qajin' pulak.


............



A S Y I K I N  A S R I


Budak nii adik angkat aku. Sewaktu ketika dulu kami pernah belajar dalam satu sekolah. Normal bagi  orang yang berangkat. Jika belajar satu meja, mandi masa yang sama, makan satu pinggan, solat berjemaah, tidur sebelah sebelah, kongsi cerita suka dan duka. Itu normal. Tak berdosa okay. Kami bukan suka sesama jenis. Kami cuma teringin nak merasa ada adik/kakak. Lebih baik berangkat sesama jenis dari berangkat lain jantina. Kang orang kata KAPLE. Ohhnonono ! Berdosa Tahuuu. Ekceli I memang Taksuka kaple kaple nii. I nak menikah terus ja nanti. HAHA

( terserlah kegedikan )

Okay sini I nak cerita kat U. Budak nii baik dengan I. Dia selalu ada bila I senang atau susah. Bila I suka Atau sedih. Bila I happy atau Marah. Dan paling penting, dia sabar jaa bila I marah dekat orang lain tapi lepas kat dia. Huhu kesian dia. Maafkan kaka eh. Kaka memang jahat. uhuk sentap. 

( saya memang jahat. kesian lah sapa yang jadi suami saya nanti )

Even I dah berpindah sekolah selama setahun. Ekceli setahun lebih. Makna kata I tak jumpa dia lama sangat. Hanya berhubung dihandphone sahaja. Tapi dia tetap bersama I. Dia tinggal di asrama. Tiap kali dia balik, pasti dia akan kol I. Kami akan sembang lama lama hingga kawan kawan I semua meroyan kerana I taklayan diorang. HAHA bajet lagikk. -.-

Bila hujung minggu kadang kadang I pergi ziarah orang mati mereka di sekolah lama I tuh. Time tu I selalu jumpak dia. kami melawak sama. I selalu bawak mee goreng kegemaran dia. Ekceli mee goreng tu pun kegemaran I jugak. ~Biaqpii laa. nak habaq jugak. Hik Hik~  Kami mesti makan sama sama.

Tapii kan. Adik I tuu nak pindah sekolah dah 10June2012 nii. Lepas nii konfem takbule jumpak dah. I rancang nak buat something kat dia. Hasil tangan I sendiri. kalinii I taknak bagi barang yang dijual dari kedai. I nak kasi barang yang I buat sendiri. Hasil tangan I. Baru ada ertii kan. 

I dah buat plan dah. I tau dah apa yang nak dibuat. Tapii barang barang yang nak diguna belum beli lagii. Nak pergi kedai tuu memang susah lah. Yaala kan. busy nak prepare untuk SPM la katakan. ~Bajet lagikk. Haiyak~ I takut tak sempat nak bagi jer barang tuu. uhuk.

I bukan nak buat kat dia sorang jaa. I nak buat dekat Geng I jugak. diorang pun takputus putus dengar rintihan I dikala I kesedihan. Tak putus putus pekakkan telinga dikala I meroyan taktentu pasal. Takputus putus jadi joker I dikala I kepiluan. Takputus putus bersama I dikala I gedik sakan. 

Okay sudah. Akhir kata I sayang semua orang yang sayang I.




.........


Okay habis cerita pasal tuu. Awakk. awak nak tau. Mak menakan saya baruu je jadi arwah. saya rapat dengan dia. dia baik dengan saya. Saya sayang dia. Dan paling penting saya rapat dengan anak dia. huhu anak dia sama je umur dengan saya.

***

Aku sedang melayan perasaan sedih, rindu, sayang, kecewa, takut dan segala galanya ada pada aku ketika itu.

mak ayah aku tiada di rumah. makna kata aku keseorangan dirumah. Takutt~

Tiba tiba. bunyi bayi menangis kedengaran. Time nii macam macam dalam pikiran aku. 'bila aku beranak? kawin pun belum' otakku mula  menyoal. 'bila mak aku beranak lagi ? mak aku pun hampir monopos' Badan mula menggigil. Pikiran melayang ke benda tahyul.

Aku mula ketakutan. Tapi belagak biasa. Tercari cari dimana bunyi itu berada. Tiba tibaa. Aku melihat sesuatu benda bercahaya. Aku tenung lama lama. Aku lihat betul betul. Rupa rupa nyaa handphone aku yang bunyi. Aku terlupa bahawa ringtone handphone aku bunyik seperti bayi ketawa seakan akan menangis. Aku mula ketawa seorangan. Persis orang GILA MEROYAN.


'Hello'
'Huaaa. Aaa. Huu Huuuu. Wuaaa. Aaa. Huuu'
'Hello sapa nii. Awat menangeh nii ?' -aku mula takut-
'Huuuhuuuuu. Maryam. Mak aku takdak dahh. Huuuu'
'Hah ? Ni sapaa ? Weii. sabaq wei.'
'Aku wani. Mak aku takdak dahh. Huuuuu. Isk isk isk'
'Bila ?'
' Baruu ja tadii. Isk isk isk. Takpa lah wei. aku nak habaq yang tuu ja. Huu'


Tuttuuut tuttuuut tuttuuut. Talian diputuskan.

Mata ku mula bergenang. Teringatkan mak dia. Saat bermanja manja dengan mak dia. Saat kami belajar sama. Mak dia bagi makan kek. Ohh sedapnyaa air tangan mak dia. 

.......

Perasaan ku yang tadi sedih. bertambah lagi piluu.





okay sekian coretanku kali ini. Moga bertemu lagi dilain hari. 

Assalamualaikum.





Older Post | Newer Post