Hello!
Welcome to my simple triple blog, i`m Maryam..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow


Tagboard!


My Post

Ask Me

Thanks Bear

Template 50%: Atin Tory
Editor:rilakuma
Help:
Budi Bahasa kan Budaya Kita. Kenapa tak amalkan ?!
Friday 23 March 2012 | 01:01 | 0 comments



Haeii ! Sepanjang hari ni, kejaa bebai jaa aku. Awad taktau ?
Kalau tetiap hari cenni. Boleh gila. Haeiii~



Punca pertama.



Haeii~ Bengang akuu dengan budak tak reti nak jaga adab nih.


Hang tuu 'tolong' jaga Koperasi jaa punn. toksah nak belagak sangat bole ? Akuu pii Koperasi nak belii barang, Bukan nak pii tenguk muka hang yang taklawa tuu. Haeii~ takboleh akuu.


Sedaq la dirii samaa. kalau dah jaga koop tuu buat lah jaga koop. Orang mintak barang nak belii, cepat cepat lah bagi, orang punn takmau tercangok depan tuu macam orang bodoh. hang tau ? 


Dah laa Takmesra pelangan lansung. Muka pun dah macam baru lepas minum cuka. Orang senyum takreti nak balas. Aku senyum punyaa la Manehh, hang bole buad muka takpuas hati. Okay. muka aku terus jadi BLUR -,-


Dah tuu, Buat Kejaa lembab ! Haa. kan dah kenaa. aku bukan mintak apa sangat pun. aku mintak suratkhabar dengan mineralwater jaa. awad susah sangat ka nak bagi ? kan duk sebelah hang jaa tadi. Haeii ! memang mencabar kesabaran. Hang tau.


Kalau hang buat kesalahan yang tuu ja aku bole terimaa lagi. Aku bole sabaq lagi. Mai tang hang lempar duit syiling tuu yang taktahan tuu. Awad dah takretii nak bagii elok elok ? pendek sangat ka tangan hang tuu. Hang tau dak Hang tuu KuangHajaQ! Haeii ! Takbole akuu. Naseb akuu duk kat luaq , Hang duk dalam jaa. Tedakk~ Hang dapat penampaQ Free jaa hang tau. Yang hang duk buad baqan pasaipa ? Aku takbuad salah paa kat hang pun. Dasar budak hingusan.


Dah muda tuu sedaq ke diri lah samaa.

Hormat orang lebih dewasa ni sikit. Aku bagi FlyingKick sekali baruu hang tahwan kuod. Haeii !




Puncaa kedua.



Nak call Mymummi, Go to the PublicPhone. Jalan dengan perasaan marah dekat budak takdak adab menghala ke publicPhone.


Secara tak sedar dirii. Dan Dengan takdak perasaan maluu sebab marah menyelubungi diri, Aku berdirii disebelah lelaki yang sedang membuat panggilan. 


Tetibaa dengar suara sumbang. "Whoaa ! Dia jalan lenggang gilaa." , "Pergh ! Gelek sikit." , "Wahh ! Seksii gilaa kuod." Dan gelak ketawa beramai ramai. 


Dalam hatii. 'Haeii~ Depaa nii kata kat sapaa. Kat aku kaa. dah akuu duk berdirii sorang sorang kat sinii. Dengan Hatii duk panaih dengan budak tadi lagi nii. satgii aku cakap, telinga depa menanah kuod.' So dengan sepantas kilat aku tenguk kumpulan yang bermulut longkang tuh.


Aku tenguk ketuaa dia punn dah cukup. Aku Usyaa panas. Aku jeling. Tapii malang nyaa aku masih takberganjak dari sebelah lelaki yang membuat panggilan tuu lagi. Yalaa kan. time tuu, dalam otak aku. Call mak , Call mak , Dan Call mak. Tuu sajaa. -,-



Oleh sebab aku masih berdirii disitu, Aku dengar lagii suara sumbang.
"Wehh, *Taktau nama* Takberasa nak pegang kaa ? Duk sebelah hang jaa tuh."



Pabilaa otak dapat menterjemah apa yang dikata kan oleh si mulut longkang tuh. Aku usya sekali lagi, Dan Bagi free jelingan maut, Then aku blah. Takjadii call terus. Bebai !



Memang dasar lelaki jahat. Jahat sampai ke tuaa lah depa. Haeii !


Terpikir jugak akuu. Nak pegang apaa ? Haeii ! 




Tapi kan. Rasa puas hati sat lah.



Dalam keadaan marah dekat budak tuu. Akuu kejaa beletiaq jaa sepanjang hari di sekolah. Buad dosaa banyak gilaa. Haeii ! 




Ada sekalii tuu. Aku ceritaa ekat Huda. AndLast aku cakap. "KuangHajaQ  Gilaa !" Aku cakap punyaa la kuat. Dan pada masa yang sama. Geng lelaki yang mulut longkang tuu jalan berdekatan dengan tempat aku duduk tuu. Terkejut berok depa. HAHA




Ada yang tanya balik tuu. "sapa kuanghajaq weh ?" HAHA lakii tuu berasa aku kata kat dia lah. kan tadii dia buat aku sakit hatii jugak. Dia tenguk aku dengan mukaa kesian gilaa. Tapi aku sekadar senyum sinis. Yaalaa. aku duk bengang kuod time tuu. Haeii !




BTW Akuu taklah marah sangat dekat kumpulan mulut longkang tuu. sebab akuu tau. perangai lelaki kan memang macam tuu dah. Lagipunn aku dah kenaa kutuk dengan depa dah banyak kalii dah. sampai Hatii akuu da takdak lah nak terasa terasa dengan depaa tu.




Tapi kalau budak jaga koop tuu. aku bengang. Memang dasar lah. aku takbuat salah apa apa pun kat dia kuod. Just mintak nak beli suratkhabar and mineralwater. Nak bagi duit kat koop. tuu punn salah kaa ? Haeii ! takpaham aku. -,-




Haihh ! sudahh lah. kalau aku beletiaq. sampai esok punn takhabih lagi. Haeii !


Kbai. Assalamualaikum. Selamat malam. Take care.


Sebelum tidur , basuh muka dan gosok gigi duluu. Dan jangan lupaa baca Doa tidur tau.




Older Post | Newer Post